איך לשפר את המכירות בעסק

שיפור המכירות הוא דבר חשוב מאחר בעולם התחרותי של היום גופים מסחריים רבים עושים פעולות רבות על מנת להתקדם הן בכל הקשור להגדלת המכירות והן לגבי עוד היבטים אחרים שקשורים לניהול נכון של העסק. דבר זה מראה שעסק שלא מתקדם, פשוט נדחק אחורה ע"י המתחרים. לכן חשוב לשפר את המכירות, ויש לא מעט דרכים לעשות זאת.

צרו קרבה ביניכם לבין הלקוח

מכירה אינה צריכה להיות מהלך טכני שבמסגרתו הלקוח מרגיש כאילו מסתכלים עליו כלא יותר מאשר כרטיס אשראי מהלך. לכן אדיבות ופנייה אישית הן לא סיסמאות בלבד, והן לא נועדו רק כדי להציג את המוכר כמישהו מנומס, אלא שהן חשובות מאוד לשבירת הקרח עם הלקוח בדרך לפנייה הרבה יותר אישית אליו.

כשנותנים ללקוח לדבר כמה שיותר, כשהוא רואה שמנסים באמת להבין מה הוא מחפש, כשהשיחה נערכת ללא מילים גבוהות שמראות כיצד המוכר כביכול חכם יותר מהקונה, ואם הקונה אפילו מרגיש מעט כימיה עם המוכר, הרי שהסיכוי למכירה עולה בצורה משמעותית.

בררו את הצרכים המדויקים של כל לקוח

מעבר ליצירה של אווירה נעימה ואישית מול הלקוח, חשוב מאוד לעבוד בצורה מקצועית ולברר מה הם הצרכים האמיתיים של הלקוח. חשוב מאוד לעשות ההבדלה בין צורך לרצון. כלומר עם מישהו שרוצה טלוויזיה ענקית, עדיין לא צריך לדבר על דגמים מסוימים או להציג מחיר כלשהו בטרם מבררים האם הוא צריך אותה לחדר ילדים גדול רק כדי שהקטנטנים שלו יצפו בערוצים שלהם וייתנו לו קצת שקט או שהוא רוצה להתקין מסך כזה בסלון כדי להתגאות מול חבריו שבאים לראות כדורגל.

ברגע שמבינים את הצורך המדויק של הלקוח וברגע שמאפשרים לו להסביר נקודות חשובות כגון רצון למציאת מסך גדול אך במחיר סביר שיעמוד בתקציב שלו, או מסך שאמנם יהיה גדול אך עדיין יוכל להיות מותקן בנקודה מיוחדת במבנה כלשהו, קל הרבה יותר להתאים את המוצר הנכון שהלקוח ייהנה ממנו זמן רב. כך אולי גם הלקוח יזכה את העסק בחוות דעת חיובית שחשובה להמשך הדרך.

הסבירו בבירור על מהות המוצר או השירות

עוד נקודה חשובה שבה נופלים לעתים עסקים שרוצים למכור מוצרים מעט יותר מורכבים, היא זו שמראה כיצד לעתים המוכר חושב שהלקוח לא יבין את מה שהוא מסביר, או שהלקוח מגיע מתחום שלא קשור למוצר שרוצים למכור לו, ואז ההסברים יבלבלו אותו.

חשוב למחוק את הדברים האלה מהראש ולתת כבוד אמיתי לכל לקוח. הכוונה היא לא רק לאדיבות ולנימוס, אלא גם להבנה שכמו שאומרים, אין תלמיד לא טוב, יש מורה לא טוב. כלומר, מוכר שיכיר היטב כל מוצר ויסביר עליו באריכות ובצורה מדויקת במילים פשוטות, יזכה להערכה רבה מהלקוח, מאחר והלקוח יכבד הן את הסבלנות והן את זה שבזכות המוכר הוא יודע היטב מה הוא קונה ועד כמה ניתן ליהנות מדגם מסוים על פני דגם אחר.

הגדילו את הביטחון שהלקוח יכול לתת בכם

גם אם לא מדובר על מפגש פרונטאלי בינן המוכר ללקוח, חשוב לעשות הכול כדי שהלקוח יזכה לאווירה נעימה ויזהה שמישהו שעובד איתו בטוח בכל צעד שלו. זאת כדי להגביר עוד יותר את הביטחון של הלקוח בעסק, ובמיוחד אם הוא לא רואה את האדם שאיתו הוא מדבר.

הקשבה ללקוח במקום להתווכח איתו גם כשהוא טועה, זכירת השם שלו ושימוש בשמו, מענה מדויק על כל שאלה בצורה נעימה ובסבלנות רבה, הזדהות כנה עם בעיה או מצוקה מסוימת שבגללה הלקוח מתעניין במוצר מסוים, הצגה בטוחה מאוד של כל מוצר שמוצע ללקוח, הכרת הנתונים הטכניים של המוצרים כדי להציג תמונה מלאה ומענה לכל שאלה, וכמובן גם הדגשה שהעסק איתו גם לאחר המכירה, ייצרו ללקוח מעטפת שלמה, והוא ירגיש שאין לו שום סיבה לפנות לעסק אחר.

אם רוצים לשפר את הסיכוי לפנות לכל לקוח בשמו, להכיר את הלקוח טוב יותר בטרם מדברים איתו לאחר שהשאיר ליד מסוים, או אם רוצים להתאים טוב יותר כל מוצר שהוא לכל לקוח מקהל יעד שהוא, מערכת CRM שמרכזת את הנתונים החשובים שהעסק מכניס לתוכה, היא זו שתתרום רבות לדברים אלה בדרך להגדלת הסיכוי לשיפור במכירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.