איך לנהל עסק בתקופת קורונה

הקורונה מציגה לנו לא רק סיכון ממחלה קשה, אלא גם שינוי מהותי של אורח החיים שלנו, כך שגם בניהול עסקים יש צורך לבצע שינוי. הנה מספר כללים שיכולים לעזור בתקופה הזאת כדי לצלוח טוב יותר את ההשפעות הכלכליות של הקורונה.

חלוקה נכונה של המשימות 

בכל עסק יש את המשימות השונות לבצע, בין אם הן לטווח קצר ובין אם לטווח ארוך, ולכן חשוב לחלק נכון את המשימות כדי להקל על העבודה ולהקצות לכל עובד את המשימה שאותה הוא מסוגל לבצע. אם גם מפרקים את המשימות הגדולות למספר חלקים, רואים כיצד העובדים מצליחים לנהל את עצמם טוב יותר כשהם מספיקים לסיים כל חלק בזמן סביר, ומעבר להרגשה הטובה שלהם בקשר לכך, הם גם מוכנים ורעננים לחלק הבא של המשימה.

מערכת לניהול משימות (חלק בלתי נפרד של מערכת CRM מתקדמת) יכולה לעזור בהיבט זה, ובאמצעותה ניתן לחלק את המשימות, להקצות אותן, לקבוע להן מועד סיום ברור, לזהות אלה משימות הסתיימו ואלה עדיין בפעולה, לקבל התראות לגבי שינוי בכל משימה ועוד. כך מגייסים גם את הטכנולוגיה לטובת ההתמודדות עם הקורונה הכלכלית, ומצליחים לנהל את הפעילויות טוב הרבה יותר.

יצירת תנאי עבודה נוחים

כדי להפיק את המיטב מיכולותיו של כל עובד, יש לספק לו תנאים וסביבת עבודה נוחים. כסא מחשב נוח, מחשב שמתאים להיקף המשימות ולמורכבותן, חיבור מהיר לאינטרנט, מיקרופון לניהול שיחות ורמקול במידת הצורך, יכולים לעשות את ההבדל בין בזבוז זמן של העובד בגלל אי נוחות או חוסר בפריטים חשובים לבין עבודה זורמת, יעילה, נעימה וממצה.

הקפדה על מעקב ובקרה שוטפים  

מעקב ובקרה הם דברים חשובים שניתן לבצע אותם בקלות אם נעזרים במערכת CRM איכותית. כך, אם מנהלים נתונים כמו חישובי אחוזים, גרפים רלוונטיים, טבלאות מורכבות ועוד, ניתן לזהות בכל נקודה מה מצב העבודה ביחס לקצב הנדרש, וליצור את השינויים שצריך כדי לעמוד ביעדים. כשכל הנתונים מוזנים ומוצגים בבירור, מערכת ניהול איכותית מדגישה עוד יותר את חשיבותה.

ההתנהלות מול אלה שעוברים לעבוד מהבית

בתקופת הקורונה עבודה מהבית הפכה להיות דבר שמוכר לרבים. לכן ניהול העסק בתקופה כזו כולל גם התייחסות רצינית מאוד לניהול אלה שעובדים מהבית, בין אם מדובר על עבודה של חלק מימי השבוע מהבית ובמיוחד אם מדובר על עבודה מהבית למשך תקופת זמן רציפה וממושכת.

ניהול נכון של עבודה מרחוק משפר מאוד את המצב בכל הקשור לחוסר הריכוז ממנו יכולים לסבול אלה שעובדים מהבית, והקושי להתמודד עם המשמעת העצמית שהם צריכים לגייס כדי לעמוד במשימות הנדרשות מהם. שמירה על קשר רציף עם העובדים מרחוק, אספקת התנאים הנדרשים להם, ומעקב אחר ההספק שלהם, חשובים מאוד בתקופה זו ויש להקפיד על כך. מערכת CRM מאפשרת מעקב ובקרה אחר המשימות ופעילות העובדים מהבית.

ניהול שעות העבודה גם מחוץ לכותלי הארגון

מעבר לקשר עם העובדים מהבית, ניתן גם לנהל את שעות העבודה שלהם ללא קושי בזכות עוד נדבך של מערכת CRM מתקדמת. שעון נוכחות יכול לתרום רבות בעשיית סדר לגבי שעות העבודה של העובדים מרחוק. זאת לאחר שהעובדים מתודרכים להפעיל את השעון במערכת בכל יום כשהם מתחילים לעבוד מהבית, ואילו המערכת מצדה תדע לחשב במדויק את שעות העבודה של כל עובד מבלי שיהיה צורך בהזנה בצורה ידנית.

לסיכום, תקופת הקורונה דורשת הרבה יותר ממי שמנהל עסק. אם ראינו כיצד יש צורך להקדיש זמן ותשומת לב לתחרות מורכבת יותר, לאמצעים טכנולוגיים ולניהול העובדים מרחוק, הרי שניתן להסיק מכך שמדובר באתגר שרבים לא עמדו בו בעבר, והחיפוש אחר פתרונות שיקלו על הניהול יכול להוביל גם לשימוש במערכת CRM איכותית ונוחה לשימוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.